Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende smaken. Als je jouw idee of werk wilt verkopen aan al deze mensen zal je waarschijnlijk van een koude kermis thuiskomen. Toch wil je zo veel mogelijk mensen bereiken. Je wilt meer naamsbekendheid en zichtbaarheid. Hier heb je een helder advies en een goed werkzame strategie voor nodig.
Publieke relaties
Het bevorderen van wederzijds begrip tussen publiek en organisatie kan op verschillende manieren. Persberichten versturen (en hopen dat ze geplaatst worden) en advertenties plaatsen zijn onderdeel van een pr-strategie. Ik zet deze middelen in als het nodig is en als daar geld voor is, maar ik kijk vooral ook naar social media, website en digitale nieuwsbrief. Vormen waarin taal, beeld en conversatie centraal staan. Door de juiste toon en de juiste uitstraling van je uitingen te vinden ontstaat er verbinding met je publiek en kom je in contact met mensen die jouw werk waarderen en onderdeel willen worden van jouw werk.
Aantrekken
Het publiek aanzetten tot delen en reageren door het verhaal te vertellen van jouw organisatie is heel belangrijk; je wilt publiek aantrekken en activeren. Dit vergt inzicht, inzet, tijd en creativiteit. Ik doe onderzoek naar doelgroep, gedrag, wensen en trends. Aan de hand hiervan ontwikkel ik een strategie en maak die werkzaam zodat jij er zelf mee aan de slag kunt. Natuurlijk kan je ook de uitvoering en het onderhoud van deze strategie aan mij overlaten, leuk juist!
Proces
Wat wil je bereiken? Wie zijn de mensen die je wilt bereiken? Waar bevinden zij zich? Hoe klinkt en ziet jouw werk er uit? Welk gevoel wil je opwekken met jouw werk? Vragen die noodzakelijk zijn om een goede pr-strategie op te zetten. Onderzoek hiernaar is één van de belangrijkste fases in (online) marketing. Het legt het fundament voor succes.
De kunst is vervolgens om alle informatie te vertalen naar de juiste (online) marketingmix waarmee je jouw doelstellingen realiseert of het mogelijk maakt om daar naar toe te groeien. Van hieruit bepaal je positie, content en leer je jouw publiek kennen.