Publieke relaties

Het bevorderen van wederzijds begrip tussen publiek en organisatie of maker kan op verschillende manieren. Persberichten versturen (en hopen dat ze geplaatst worden) en advertenties plaatsen zijn onderdeel van een pr-strategie. Ik zet deze middelen in als het nodig is en als daar geld voor is, maar ik kijk vooral ook naar social media, website en digitale nieuwsbrief. Vormen waarin taal, beeld en conversatie centraal staan. Door de juiste toon en de juiste uitstraling van je uitingen te vinden ontstaat er verbinding met je publiek en kom je in contact met mensen die jouw werk waarderen en onderdeel willen worden van jouw werk.

Aantrekken

Het publiek aanzetten tot delen en reageren door het verhaal te vertellen van jouw organisatie is heel belangrijk; je wilt publiek aantrekken en activeren. Dit vergt inzicht, inzet, tijd en creativiteit. Ik doe onderzoek naar doelgroep, gedrag, wensen en trends. Aan de hand hiervan ontwikkel ik een strategie en maak die werkzaam.

Wat wil je bereiken? Wie zijn de mensen die je wilt bereiken? Waar bevinden zij zich? Hoe klinkt en ziet jouw werk er uit? Welk gevoel wil je opwekken met jouw werk? Vragen die noodzakelijk zijn om een goede strategie op te zetten. Onderzoek hiernaar is één van de belangrijkste fases in (online) marketing. De kunst is wel om vervolgens alle informatie te vertalen naar de juiste (online) marketingmix. Ik ondersteun je in dit proces.

Identiteit & uitstraling

Het bepalen van je identiteit geeft inzicht in wat je doet en wil doen, wie je bent en waar je naar toe wilt. Als je dit weet, weet je ook waar en hoe je jezelf het beste kan en wil profileren. Ik maak een platform, een concept- en merkstrategie en een ontwerp van jouw visuele identiteit. Daarnaast zorg ik voor realisatie, beheer en actualisering daarvan, zodat jij jouw publiek bereikt zoals jij dat wilt en verschilt van alle anderen.

Het kan natuurlijk zijn dat je al prima weet wie je bent en wat je wilt. Jouw “merk” wordt goed herkend. En dit wil je graag zo houden. Ik stel je huidige imago bij als dat nodig is en zorg ervoor dat jouw verhaal verteld wordt en actueel blijft.

Uitvoering

Je kan nog zo’n uitgebreide en heldere strategie bedenken, je zal vooral tijd en energie in de uitvoering moeten steken, wil je dat wat in eerste instantie is bedacht in praktijk brengen. Voor concepten, creatieve content en coördinatie van je campagne kun je ook bij mij terecht.

/Bekijk hier een aantal van mijn projecten/

Concept, coördinatie & meer

Dit is wat ik doe:

  • Marketing, PR en social media campagnes ontwikkelen, coördineren en uitvoeren voor organisaties, projecten en producties;
  • Redactie, coördinatie en content (beeld en tekst) ontwikkelen voor publicaties en campagnes (on- en offline);
  • Conceptontwikkeling en vormgeving van websites;
  • Pers & mediacontact en voorlichting ten behoeve van promotie en (free)publicity;
  • Huisstijl ontwikkeling en onderhoud;
  • Beeldredactie en productie voor o.a. trailers, documentaires, fotoreportages en online.

/ Neem contact met me op om de mogelijkheden te bespreken /